Semester

Nu var det ett tag sedan man skrev något här, helgen som ju som bekant innehöll min födelsedag var toppen i lördags, den stora dagen, vaknade jag klockan 06.00 på Vaktgatan i Ängelholm Maria låg redan vaken och väntade på att jag skulle vakna. Hon beodrade mig strängt att ligga kvar i sängen medans hon gick upp och jag blev väldigt fundersam på vad hon skulle hitta på. Efter en liten stund kommer hon in till sängen med blockflöjten i högsta hugg och spelade jag må han leva på den, det var jättefint och jag blev faktiskt riktigt rörd av det. Mycket oväntat men samtidigt väldigt uppskattat, grejen var ju den också att kvällen innan satt vi och kollade på reprisen på Allsång och då kom det en sekvens med någon som spelade tvärflöjt och jag kommenterade detta genom att säga att jag tycker att flöjt musik är väldigt fint, då Maria brister ut i ett gapskratt och jag fattar inte ett smack vad som var så roligt med det, men nu efteråt förstår jag:). Fick även lite fina presenter av Maria två böcker, ett gäng Japp, ett par gröna Puma shorts och en tur till Helsingör under semestern. Så min födelsedag kunde inte fått en bättre start. Sedan var det i väg till jobbet och jobbade till 18 efter det gick vi ut och åt i Ängelholm på MM, ett ställe som rekomenderas mycket varmt om ni är i Ängelholm och sedan avslutade vi med att gå till Torstens och ta ett par stänkare.
Söndagen var mest slapp och vi låg på stranden varmt och skönt, men fullt inte lika varmt i havet men i kom jag och det är jag riktigt stolt över. Sedan begav vi oss till Lilla Heagård och fikade med Marias föräldrar, Anders & Britt. Anders hade fullt upp nu när det fina vädret äntligen har kommit och till min stora förtjusning fick jag mig en tur i hans Skördetröskaimage4 Det ver verkligen en upplevelse, vilken jäkla maskin stor, fet och ascool.:)
Anders och Britt uppvaktade mig med en flaska vin också och det är ju alltid uppskattat.
Måndagen var det lite jobb igen jobbade till 13 sedan satte jag mig i bilen och åkte upp till Anderstorp och hälsade på mor och far, storebror var hemma med det var ju ett tag sedan man träffade han. Dom uppvaktade med en stekgryta i gjutjärn och ett förkläde så nu ska det lagas god mat och drickas gott vin:)
Lämnade in bilen till Henrik med så han vaxade upp den och den blev så jäkla fin nästan så man inte ville ut och köra med den.
Och nu sitter jag och väntar på att Maria ska komma hem, ska se om jag kan släpa med henne till stranden i eftermiddag innan ovädret kommer som dom har lovat.

Och i morgon går HV på is.......det närmar sig:)

Dagens låttips: Det går bra nu - Petter

Lev väl mina vänner

Over and out.

/Stefan

Kommentarer
Postat av: Micke

Ni får nog lägge på en rem till stranden för här öser regnet ner och åskan hänger i luften...

2007-08-08 @ 11:43:32
Postat av: Helen

SKönt att bilen blev ren och fin....
Tänk Stefan du kanske blir bonde en dag.... Spännande / kram fam KArdebratt

2007-08-10 @ 09:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0