Vilken dag

Åh vilken varm dag det har varit idag, satt ute lite på balkongen tidigare idag och solade skönt med en fläkt som blåser lite då. Började med att gå upp och äta en liten frukost och bara tog det lugnt sedan åkte jag till Östra Ljungby och hämtade lite grejer och mina arbetskläder, ska ju jobba en sväng i morgon. Efter det så väntade jag på att Maria skulle komma hem så jag fick umgås lite med henne innan hon skulle iväg igen, hon befinner sig just nu på Way Out West festivalen i Göteborg, hon har bara varit borta i 6 timmar och jag saknar henne redan.....
Efter jag hade lämnat henne på tåget åkte jag och införskaffade mig i KASSETTBAND just det du läste rätt, jag har i eftermiddag suttit och varit lätt nostalgisk och spelat in kassetter, det var ju nästan så man hade glömt av hur man gjorde, man blir ju faktiskt jävligt bekväm med tekniken och dess uteveckling. När jag var klar med det så var jag ju tvungen att testa så det funkade så jag tog bilen och åkte en runda passade på att köpa mig en sallad och åka ner till stranden och sätta mig och äta upp den, det var helt underbart hade kunnat sitta där flera timmar och bara njuta av solen och se den gå ner i horrisonten.
Nu har jag suttit här och degat en stund och roat mig med att kolla hur det hade gått på HVs första ispass som ägde rum idag, grabbarna hade verkat grymt tända. Något som gjorde mig lite besviken var att min hjälte och idol Lance Ward har fått byta nummer till nummer 47....det svider lite men jag säger bara kolla in denna blicken

image5

Jag vill inte möta honom på isen när han är lite lätt uppretad:)

Nähä nu börjar det bli dags att göra sig iordnign för sängen.
Ha det fint allesammans där ute i sommar Sverige.

Dagens länktips:
http://hv71.se/nyhet.asp?sid=1548

over and out.
Kram
Stefan

Kommentarer
Postat av: Pelle

Kasetter - det har jag inte använt på säkert 12 år. Tillverkas dem fortfarande ;-)
Jag hävdar fortfarande att Lance Ward är en fjolla - vätar till FBK nitar honom, Jämtin och Ledin i första bytet!
Jag har fortfarande semester. Har dock varit nere och grillat och ölat på jobbet ikväll ;) Ha det så bra

2007-08-09 @ 23:17:21
URL: http://www.synthfan.blogspot.com
Postat av: Harensjo

Haller med Pelle dar, Lance Ward har inte mycket att satta till. Ser verkligen fram emot sasongen, ska bli riktigt spannande. Tycker det verkar som fela klubbar kan bli riktigt farliga i ar.

2007-08-10 @ 08:14:14
URL: http://harensjo.blogspot.com
Postat av: Stefan

Ojojoj, ni anar inte hur fel ni har pojkar, sätt Ward Ledin Jämtin Thörnberg och Johansson som visst kan vara en retsticka när det väl gäller med, i samma femma och jag lovar det kommer komma ett nytt världsrekord i antal utvisnings minuter. Ward är grym han är kung, så länge inte svenska dommarkåren har bestämt sig för att mobba ut honom, det behövs tuffare tag i svensk hockey annars kommer den snart dö ut.
Tro det eller ej men det gick att få tag i kassetter, dom trodde väl jag var dum i huvudet som köpte det, men man hade fan glömt av vilket jäkla meck det var att spela in:)

2007-08-10 @ 15:57:51
Postat av: Pelle

Vill inte strö salt i såren Stefan men idagens tidning finns rubriken SKADEKRIS I HV! Back efter back verkar stå på skadelistan. Kommer att bli lätt att göra mål på Jönköpingsborna i år. Och i målet står sållet Liv som inte gör någon människa glad!

Postat av: harensjo

Lite forvanad att de har blivit skadade sa har tidigt. Annars brukar ju HV spelarna alltid bli skadade lagom till slutspelet, sa har de ju alltid nagot att skylla pa nar de forlorar! :)
Jag ar anda lite orolig for FBK i ar, vet inte riktigt var de star.

2007-08-11 @ 10:21:09
Postat av: Stefan

Det är ju långt kvar till premiären, dom hinner bli friska, och det har ju kommit ett tillskott på backsidan: Niskanen en gammal bekant till som gör entre i Kinnarps, så jag är inte det minsta orolig att det ska förstöra våran väg till guldet

2007-08-11 @ 15:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0