Hemska Besked

Är alltid jobbigt att få. Igår på jobbet vid ett tillfälle plockade jag upp mobilen och såg att jag hade ett missat samtal, det var mamma som hade hade ringt och lämnat ett meddelande, jag förstod direkt vad detta innebar. RIngde hem till mamma när jag kom hem och mycket riktigt var det som jag hade befarat. Jag har en mycket nära släkting som sedan en längre tid varit sjuk i Cancer, sista tiden har läget förvärrats dramatiskt och med beskedet jag fick igår så har hon inte långt kvar att leva det handlar om timmar skulle jag tro. Trots att jag var så förberedd på att detta samtal skulle komma så var det ett beskedd som fick hela jorden att skaka. Tankarna började flyga genom huvudet, det kan inte vara sant, det får inte vara sant, hon kan inte dö, inte våran fina snälla moster som alltdi varit så glad denna gläjespridare och solstråle, det kan inte vara sant. Men sant är det och nu börjar åter tankarna falla på plats. Man kommer minnas moster som en kämpe en mäniska med en livsglädje som är så stor så det är otroligt. Jag minns en gång när jag svängde förbi precis innan dom skulle flytta till Väset, jag skulle lämna lite lådor. När jag efter en stund hade återigen satt mig i bilen och skulle köra hemmåt jag bara satt jag var helt mållös helt tagen och rörd, jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur man kunde gå med en så hemsk sjukdom och ha en sådan livsglädje en sådan inspiration det var helt otroligt, hon är och har varit en helt fantastiskt mäniska.
Jag vill med dessa ord skänka alla tankar till Familjen Jansson, ni finns i mina tankar.

Hemska ord, men när man får veta något sådant här så förstår man vad livet innebär, det kan vara slut i morgon det kan vara slut om hundra år. Ska man kunna gå runt och visa en glädje och en livskraft och glädje så vill det till att man chansar lite ibland ser till att må väl och framför allt ha kul, kan man se tillbaka på sitt liv och tänka Fan vad kul jag haft, då är jag övertygad om att man kan visa upp en sådan livsglädje.

Ja det var lite sorgsna ord, men jag var tvungen att skriva lite. Annars är livet i skåne precis lika fantastiskt som vanligt, lite jobbigt nu när Maria är i Egypten men snart har hava tiden gått och det har gått fort. MIn vecka har varit väldigt jobbigt mycket jobb och väldigt trött skönt att man snart ska ha semester. I dag ska det bara bli slappe ska nog ge mig ut och ta lite höstbilder över Ängelholm med kameran.

Ha det fint och lev väl mina vänner
Kram
Stefan

Kommentarer
Postat av: Nova

Urs! Tråkiga besked kan man klara sig utan....=/

2007-10-14 @ 14:38:26
URL: http://thingsonmymind.blogg.se
Postat av: Helen

Livet är verkligen orättvist det har vi också fått känna på. Att allt för unga människor får lämna livet är inte räöttvist. Du har så rätt när du säger att man ska ta vara på livet o ha kul.
Livet är skört. `Ta hand om dig vännen / Helen

2007-10-15 @ 17:03:50
Postat av: Pelle

Såna här tråkiga besked önskar man ingen. Hur hårt det än låter så går ju dock livet vidare. Det gäller att värdesätta den här vardagen som passerar förbi dagligen - sett i efterhand är det den som är livet. Ha det så bra Stefan.

2007-10-17 @ 18:28:18
URL: http://www.synthfan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0