Filmkväll

Efter ett lättare arbetpass idag och lite vila på soffan bestämde jag mig för att jag skulle ge mig iväg till väla för att hitta en värmedyna att lindra min rygg med. Jag var nog inte ensam om att tänka på att åka dit, efter 20 minuters snurrande på parkeringen blev jag smått irriterad och parkerade lite snyggt upp på en gräsmatta, och gav mig in i myrstacken med siktet inställt på Claes Ohlsson som jag trodde skulle ge mig bingo, tyvärr blev det en nitlott. Begav en trappa ner till Kjell & Co inte heller där något napp. Tog ett snabbt varv på köpcentrat för att se om man kunde göra något fynd men behövde inte gå så långt för att inse att jag inte var på rätt humör för att gå och trängas, så sjukt jävla mycket folk. Åkte i alla fall ner till On Off och där hittade jag vad jag sökte, en go värme dyna som nu ligger under min rygg och gör gott.
I kväll var det inget vidare på tv så jag begav mig upp till Bogarts för att hyra en film, efter en stunds letande hittade jag en som lät riktigt spännande Varg Veum, Bittra Blomster det står på framsidan att det ska vara en film med den rätta Beck och Wallander känslan, jag skulle ju vilja säga att både Wallander och Beck står sig ganska bleka mot denna filmen, efter en lite seg inledning så var det ett riktigt nagelbitar slut, konstaterade med detta att norsk film är extremt underskattad,  helt klart en film som måste ses. Såg att det fanns en till Vagr Veum och den ska också ses.
I morgon är det match igen, men om jag inte är bättre i ryggen så ställer jag mig på Rögles skadelista (fan vad jag gnäller) Och om vädret tillåter så SKA jag ut med kameran och jag hoppas att jag kan bjuda på ett par bilder i morgon, nu blir det en gammal beck film på 4+ bara för att jämföra.

Alltså dagens filmtips: Varg Veum Bittra Blomster


Lev väl mina vänner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0