Ryggont, nederlag och Kimmo

Denna dagen började väldigt tidigt. Vaknade strax innan 6.00 på morgonen och kände direkt att något inte stod rätt till, gick i alla fall upp och åkte til jobbet med en rygg som värkte något makalöst så det blev en kort dag på jobbet. Åkte hem och la mig och somnade när jag sovit en stund så ringde Marias lillebror Stefan och frågade om jag ville hänga med på innebandy, vilket man var enormt sugen på så jag klev upp och kände efter lite. Hittade en tub voltaren i läkemedlesskåpet som jag klabbade på lite och det hjälpte så pass så jag kunde hänga med, ett beslut som även ställdes mot att gå ut på stan och kolla på hockeyn, men så här efteråt så valde man ju tydligen rätt. Har inte sett eller hört något om hockeyn men det blev i alla fall förlust mot DIF med 3-1. Och innebandyn blev en riktig nervrysare, trodde Warberg skulle dominera totalt men lagen följdes åt i reslutat protokollet genom hela matchen tills det var ca 5 minuter kvar då Warberg gjorde 6-4 som skrevs till slutresultat. Och den som säger att innebandy är en fjantig och tanig sport skulle sett denna matchen det var väldigt heta känslor och tuffa tag mellanåt. I första perioden när lagen skulle gå ut till omklädningsrummen så höll det på att smälla ordentligt när Warbergs (och i mina ögon en av sveriges bästa spelare) nummer 33 Kimmo Eskelinen drabbade samman med FCHs nummer 21 Zorrokungen Alexander Nede i en vebal fajt som höll på att sluta i handgemäng om inte lagens respektive spelare varit vakna och dragit isär kombatanterna, vilket resulterade i att bägge spelarna fick inleda andra perioden med varsin fem minuters utvisning.
Men det var jäkligt kul att få se Kimmo, Bult, och svensson igen, frågan är om det inte blir ett nytt SM-guld....och denna gången ska jag vara med om festen:)

Dags för körslaget..
Lev väl mina vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0