Där satt den

Fan vilken skön seger. Det blev alltså tre grön vita poäng efter dagens drabbning med knäckebröds mästarna Leksand. En mycket trevlig söndag eftermiddag i Lindab Arena, var kul att träffa allt folk igen. Matchen som sådan var i mitt tycke ingen bra match men det var väldigt mycket heta känslor och det märktes att båda lagen ville vinna. Rögle startade klart bäst och kunde haft en ganska trygg ledning efter tio minuter men oförmågan att få in pucken i givna lägen sitter kvar något som jag oroar mig lite över. Matchen gick ner sig ganska ordentligt i andra perioden när det stog 2-2. Inför tredje så hade man ändå en viss känsla att Rögle hade övertaget, i inledningen märktes det direkt att inget av lagen ville göra något misstag, men ju mer tid som gick så började rögle ta över spelet och ganska snart gjorde man 3-2 och det fick luften att gå ur Leksingarna. Det var skönt med en 4-2 seger och det var absolt rättvist, även om RBK har mer att ge, klart vem kräver att det ska vara skönspel i kvalserien där varje match är ett krig, nej det ´spelar ingen roll. Jag delar du dagens guldstjärna till en spelare som i mina ögon tillhör favoriterna nämligen #7 Mads Bödker.

Kameran var med idag och det blev några stycken bilder....typ 121 st.....i första perioden:) ska gå igonom dom nu och tänker här dela med mig av några, det var inte lätt att fotografera en hockeymatch kan jag säga så det är inte speciellt bra bilder, men här kommer dom i alla fall.


"Torpet" är törstig


Tjärna, en slitvarg som alltid ger allt, dessvärre inte så lyckosam med sitt målskytte,


Bra försvarsspel.


Så här såg det ofta ut framför Leksands  mål


Sebastian Karlsson störtar på returen


Mads Bödker, ytterligare en riktig slitvarg, med fötter som aldrig står still.


Nihlstorp drattar på ändan.


Ett ordentligt slagsmål utbröt i första perioden som resulterade i att bägge lagen fick fem man utvisade.


Isen såg nästan ut som ett slagfält.


Det blev trångt i utvisningsbåset.


Så här såg det ut allt för ofta puckar utanför stolpen, eller i ribban eller så stog Jere i vägen
som gjorde en fantastisk match idag.

Ja det var allt för idag.

Lev väl mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Lotta

snygga bilder!! =)

2009-03-18 @ 12:09:13
URL: http://rogletjejen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0