Så var det i gång

I går inleddes kvalserien.
Etfer en jobbig dag på jobbet med försenade leveranser och nästan inga raster satte jag mig i bilen och styrde resan norrut på E4an, laddade cd-spelaren med Sporttrubaduren för att försöka komma över alla dåliga känslor jag hade inom mig. Efter en stunds skönsång (eller inte) i bilen så blev man på bättre humör och adrenalinet började stiga. När jag närmade mig Växjö insåg jag att jag var ute i väldigt god tid så jag slog en signal till ett hängivet RBK fan som jag visste laddade upp på Harrys, vi kom fram till att jag skulle plocka upp honom på Harrys. Sagt och gjort gick in en liten runda och möttes av ett 20-tal tankade och enormt laddade Rögle supportrar. Klokt nog beslutade vi oss ganska tidigt för att ge oss upp till "Lakerdome" för att få bra platser, ett klokt beslut. Dock fick vi inte bra platser för bra platser gick inte att få på den ståplatsen, men vad gjorde väl det:)
Vi började sjunga för allt vad vi orkade och det var en enorm stämning innan matchstart, något som tyvärr avmattades eftersom RBK inte presterade alls vad man är kappabla till, och blir det fortsatt spel i den stilen under kvalserien så kommer det bli allsvenskan nästa år, men jag både hoppas och tror att det var ett allt för långt uppehåll som gjorde att det var så dåligt tempo...guldstjärna till Micke Gath som satte två pyttsar. 
Det var hur som helst en riktigt rolig kväll som slutade med Rögle seger efter straffar och två poäng som inte var välförtjänta men  dock så nödvändiga. Gårdags kvällens humor inslag var när Polisen entrade hallen och klacken tog i från tårna och sjöng "Nakna poliser vi vill se nakna poliser naaakna poliser vi vill se nakna poliser"

Denna dagens stora glädje ämne är att jag för första gången inte har känt något alls i ryggen och det är så oerhört skönt så det går knappt beskriva, nu tror till och med jag på att det kommer bli bra.....det satt väldigt långt bort annars.

Ja nu ska vi se hur lördags kvällen slutar.....en sak är säker det bli i alla fall INTE melodifestivalen

Lev väl mina vänner 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0