En dröm går i uppfyllelse...

....i morgon.
Som ni säker vet är jag en riktig hockeytok. Jag går ofta på matcher och är det något på tv, på dom få kanalerna man har, så sitter jag som gjuten framför tv:n. Jag är ju även en väldigt nyfiken sate. Har alltid varit nyfiken på hur det går bakom kulisserna. Förra året fick jag chansen att uppleva det när jag jobbade som publikvärd. Man funderade en del när man stod där före och efter matcherna. En fundering som jag nästan alltid haft är atthur det skulle vara att vara materilare och stå i båset. I morgon kommer jag få chansen. Min chef är tränare för Jonstorp Tigers J18 och J20 lag. I morgon spelar J20 bortamatch mot Halmstad, och jag ska få vikariera som materialare. Det ska bli skitkul. Målet är att bli utvisad från båset.
Jag tror en matrialare ska, vara ganska stor, ska ha shorts, ska ha tofflor, ska snusa, ska ha skägg, ska vara lätt irriterad mest hela tiden på allt och alla, gärna prata med en rejäl göteborgs dialekt och egentligen inte vara intresserad av hockey överhuvudtaget. Uppfyller väl inte så många av dom kraven men det ska nog gå bra ändå. Jag ska försöka fånga lite bilder och bjuda på i morgon.
Ja efter morgondagen är två av tre stora drömmar avklarade, kvar är att köra ismaskin och att jobba som ljudtekniker. Hoppas verkligen jag får chansen att uppleva dom drömmarna med.

Över och ut

Kommentarer
Postat av: Nettan

Önskar dig lycka till imorgon..

Kram Nettan

2009-11-13 @ 22:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0